Sayfalar

12 Aralık 2014 Cuma

Krep

Selam,

"Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem,
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"

demiş Cemal Süreyya.

Bence de öyle. Hafta sonu kendimi şımartırım, misafirim gelecekmiş gibi bir kahvaltı masası hazırlarım...  Hani "mide beyne doydum hissini yansıtırmış ya" hafta sonları benim "mide ve beyin" galiba  küsüşüyor ve bir de "doydum" komutu ctesi, pazar siliniyor. Benim göz, mide, beyin bu kelimeden bihaber, bir sonraki hafta sonuna kadar kahvaltı yapamayacaklarından endişe ediyorlar zannımca. Bu tarife uygun bir vaziyet-i hal içinde otururum ben kahvaltıya......

Birçok krep tarifi denedim, en son ölçülerim bu. Oldukça akışkan bir hamurunuz olacak.  Siz kendi damak tadınıza göre malzeme oranlarını değiştirebilirsiniz.

Malzemeler:

4 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
Tuz
2 çay kaşığı kabartma tozu
Tereyağ (pişince üzerine sürmek için)

İçine: Peynir+maydanoz, krem çikolata, sebze sote, bal vb...

Yapılışı:  İlk tavaya çok az sıvıyağ koyduktan sonra 1 çorba kepçesi krep hamurunu tavaya aktarın, tavanın her tarafına hamuru yayın ve arkalı önlü pişirin. Tercihinize göre sıcakken üzerine tereyağ sürebilirsiniz (az). Bunu ilk kez denedim ve beğendim. Arasına hazırladığınız harcı ekleyerek rulo yapın. Afiyet olsun.








Sevgiyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder