Sayfalar

28 Mayıs 2024 Salı

Patates Kızartması (Airfryer Notlarım 1)

Slm,

Bi airfryer furyası var, kaçdır direniyordum sonunda boyun eğdim, iyi de yapmışım. Bu tarifi yazsam mı diye düşünmedim değil, altı üstü patates kızartması, ne var yani bu da paylaşılır mı? Sonra ilk başarısızlığım aklıma geldi millet ne deri bıraktım blogumu kendim için yazdığımı hatırladım.

Kolay gözükse de airfryerde bazı püf noktaları bilmek gerek. İlk yaptığımda sabit ısıda pişirdim ve yumuşacık oldu, nihayet doğrusunu buldum.

Tarif: Elma dilimi patatesleri (biraz irice) doğradım. Az sıvıyağ püskürtüp tuzunu ekledim güzelce karıştırdım. İlk 10 dk 180 °C pişirdim, sonra 200 °C de  15 pişirdim. 5 - 8 dk gibi aralıklı karıştırdım. Pişirme süresi malzemenin miktarına göre artabilir.  Hafif ve çok güzel kızarmış patateslerim oldu afiyetle yedik yaparsanız size de afiyet olsun. Bir de bezelye çiçeği resmi bırakıyorum memleketimden.






                                                                            


  

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder