Sayfalar

8 Haziran 2019 Cumartesi

Zeytinyağlı Üzüm Yaprağı Dolması

Slm,

Bu yemeği göz kararı yapıyorum. O nedenle ölçüler tahmini, siz damak lezzetinize göre ayarlayın.

Malzemeler: 

Üzüm yaprağı
1,5  su bardağı pirinç
1/2 su bardağı yeşil mercimek
Bol bol soğan (4-5 orta boy)
2 diş sarmsak
1/2 demet maydanoz
Domates salçası
Sumak veya sumak ekşisi (sumak veya adını bilmediğim resimde görülen erikten 5-6 adet)
Zeytinyağı (bol)
  
Yapılışı: Yaprağınız taze ise  haşlayın.
Yukarıdaki iç malzemeleri hazırlayın, ekşi için erik kullanacaksanız 3-4  adeti küçük küçük doğrayıp harca ekleyin artanı üstüne ekleyin. İç harcı kavurmadan da yapıyorum ancak kavurunca daha güzel oluyor sanki. Suyunu göz kararı üstünü geçecek şekilde ayarlıyorum. Kalan erikleri üzerine koyuyorum. Pişmeye yakın üzerine biraz zeytinyağ daha gezdiriyorum. Bir de toprak güveç kullanıyorum bir de dolmanın üzerine ağırlık koyuyorum.  












Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder