Sayfalar

19 Mayıs 2019 Pazar

Menevcen (Diken Ucu) Pirinçlisi

Slm,

Mevsimlerden ilkbahar, dikenin ucunda görünce dayanamadım az da olsa topladım. Bizim oralarda menevcen derler. Gördüğünüz yerde taze diken ucunu toplayın sakın ziyan etmeyin. Sinop'tan topladım ve orada bilmiyorlar menevceni. Bizde kavurması, kızartması olduğunu bilirdim meğer pirinçlisi de oluyormuş. Malzeme az talep fazla olunca pirinçlide (pirişli derler bizde) karar kıldım. İlk defa yaptım acemilik ölçüye yansıdı ama gayet lezzetli oldu. Hatta paylaşımda devreye girmek gerekti... 
Malzemeler
Diken ucu (menevcen) resimde görüldüğü kadar
Yarım su bardağı pirinç
Soğan
Tereyağ
Zeytinyağ
Tuz

Yapılışı: Menevcenleri güzel ve dikkatlice temizledim. Karıncalar bu taze filizi pek seviyor özellikle ona dikkat ettim. İnce ince doğradım ve bol sıcak suda filizin sap kısmı hafif ezilene dek haşladıktan sonra süzdüm. Bu arada ikinci bir tencerede ayrı bir sıcak suyum hazırdı ve süzdüğüm menevcenleri tekrar bu sıcak suyun içine koydum ve  pirinci + tuzu ekledim, pirinç pişince süzdüm. (menevceni iki ayrı sıcak suda pişirdim acısı ilk haşlamada çıkmış oldu).  Menevcenler haşlanınca rengi soluklaşıp değişiyor resimdeki gibi oluyor.
Ayrı bir tencerede soğanları küp küp doğrayıp tereyağ ve zeytinyağla karamelize ettim ve süzdüğüm menevcenleri ekleyip iyice kavurdum. Sıcak tüketiniz. Afiyet olsun
Not: Benim menevcen az olduğu için bol sıcak suda tek tencerede haşladım. 









Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder