Sayfalar

2 Nisan 2018 Pazartesi

Kuru Patlıcan Dolması

Slm,

Bu yemeği göz kararı yapıyorum, son yaptığımı not almaya çalıştım ancak bildiğiniz gibi malzemelerin ebatları da lezzeti etkiliyor. O nedenle ölçüler birazcık tahmini gibi,  siz damak lezzetinize göre ayarlayın.

Malzemeler:

40 adet civarı kuru patlıcan
20 adet civarı kuru biber dolmalık biber
1,5  su bardağı pirinç
1 su bardağından az bulgur
1/2 çay bardağı yeşil mercimek
Bol bol bol soğan (4-5 belki daha fazla)
3-4 diş sarmsak
1/2 demet maydanoz
Biber salçası
Domates salçası
Sumak ekşisi tahmini 3-4 çorba kaşığı (erik ekşisi veya adını bilmediğim resimde görülen erikten toplam 10-12 adet(4-5 adeti içine)
Zeytinyağı (bol)


Yapılışı: Kaynayan suda önce patlıcanları 4-5 dk haşlayıp süzün, ardından 3-4 dk biberleri haşlayın.
Yukarıdaki iç malzemeleri hazırlayın, ekşi için erik kullanacaksanız 6-7 adeti küçük küçük doğrayıp harca ekleyin artanı üstüne ekleyin. Sumak ekşisini lezzetine göre ayarlıyorum o nedenle yukarıdaki 3-4 çorba kaşığı tahmini yazdım. İç harcı kavurmadan da yapıyorum ancak kavurunca daha güzel oluyor sanki. Patlıcan ve biberlerin içini çok doldurmayın, benim ölçüm patlıcanı rahat kapatabiliyorsam (iki karşılıklı tarafını) yeterli demektir. İçini doldurduktan sonra iç içe geçirerek pişiriyorum. Suyunu göz kararı üstünü geçmeyecek şekilde ayarlıyorum. Pişmeye yakın üzerine biraz zeytinyağ daha gezdiriyorum. Bir de toprak güveç kullanıyorum bir de dolmanın üzerine ağırlık koyuyorum.  Kuru patlıcan dolması vazgeçilmezim, özellikle talep ediliyor, severek yapıyor ve yiyoruz.  Umarım denersiniz. Afiyet olsun







Afiyet olsun Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder