Sayfalar

20 Şubat 2017 Pazartesi

Kara Lahana Döşemesi

Slm,

pek paylaşım yapamıyorum artık ama bloğumu unutmadım da... Yeğenim beni aradı ve sen nasıl Karadenizlisin döşeme tarifi yok, pancar çorbası tarif yoook deyince kolları sıvadım ve döşemeyle başdım. Pancar çorbası ilerleyen günlerde...

Malzemeler:

Göz kararı yazacağım.

1 veya 1,5 bağ kara lahana (küçük yapraklı ve köklü olursa daha güzel olur, yoksa sıkıntı değil),
1/2 su bardağı civarı bulgur (ölçü aynı kalmak koşulu ile pirinç+bulgur yapabilirsiniz)
1/2 mısır yarması
tane mısır (olmasa da olur)
tereyağ (bana göre olmazsa olmaz)
sıvıyağ
tuz
kekik (tercihen)
iç yağ (2-3 fındık büyüklüğünde, iç yağın kalitesine göre değişir)
acı biber (tercihen)
1/2 su bardağı barbunya (tercihen)
1 orta boy patates
Soğan

Yapılışı: Pancarı haslayın ve çeşme suyunda 1 veya 2 kez (pancar yaprakları sert ise 2 kez) yıkayın ve  doğrayın, tencereye suyunu sıkarak yerleştirin. Üzerine tüm malzemeleri ekleyin (soğanı incecik yemeklik doğrayın). Üzerine gelecek kadar sıcak su ekleyin (suyu biraz artırmanız gerekebilir, benim yaptığım suyunu tamamen çekti, normalde azıcık sulu olur). Bulgur pişince yemeğiniz pişmiştir. Sıcak servis yapınız. Afiyet olsun








Sevgiyle kalın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder