Sayfalar

18 Aralık 2016 Pazar

Bal Kabağı Tatlısı



Malzemeler:

1 kg kabak
2 su bardağı şeker
1/2 çay kaşığı tuz
Kavrulup dövülmüş fındık veya ceviz

Yapılışı: Kabağı orta büyüklükte dilimledikten sonra üzerine 2 su bardağı şekeri ekledim. Buzdolabında 16 saat bekledi (internette 3 saatin de yeterli olacağı yazıyor benden kaynaklanan koşullar nedeniyle 16 saat bekletmek zorunda kaldım). Şeker tamamen erimişti, tuzu ekleyerek orta ateşte kabaklar yumuşayıncaya dek pişirdim. Büyük dilimlediğim kabakları ters-yüz ettim(toplam yarım saat civarı pişti), kabak piştiğinde şeker iyice koyulaşmış adeta reçel kıvamında idi. İlk dakikalarda tencerenin kapağı kapalı idi ama  şeker koyulaşmaya başlayınca kapağını kapatmayın taşıyor ayrıca yayvan bir tencere kullanın, kabaklar üst üste gelmesin. (Ocakta pişirdikten sonra fırında 10-15 dk civarı 200 derecede pişirirseniz daha güzel oluyor) Pişdikten sonra kabakların rengi çok güzel oldu. Kalan kabakları ağda kıvamına gelen şekeri ile birlikte cam kaba alıp dolaba yerleştirdim. Ertesi gün şerbeti sıvı halde buldum gayet güzeldi. Dövülmüş fındık veya cevizle servis yapın. Pek güzel bir tatlı mutlaka yapın. Çocuklarınıza şimdiden sevdirin, damak tadı oluşsun. Afiyet olsun



Afiyet olsun
Sevgiyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder