Sayfalar

13 Mayıs 2015 Çarşamba

Pancar çiçeği ucu (pürçek) kavurması

Slm,

haberlerde izledim, vatandaş "eski adı pancar sosyeteler kara lahana diyor" dedi. Biz pancar diye büyüdük o nedenle "halk" adını kullanmaya devam edeyim dedim. Yöresel lezzetler en fazla İsmihan'dan çıkar tabi ki, hem de parmaklarınızı yersiniz lezzetinde. İnternetten pancar ucu çiçeği, pürçek, pancar ucu diye aradım ama resmine ulaşamadım. Pürçek dediğimiz pancar ucu brokoliye benzeyen ama brokoli gibi yoğun ve sık olmayan pancarın çiçeğinin henüz tomurcuk hali. Nefis kavurması oluyor. Paylaşayım dedim.

Malzeme:

Pürçek
soğan
Tereyağ
Sıvıyağ
Tuz
Sarmsak (yeşil yaprağı)

Yapılışı: Pürçekler az sıcak suda haşlanır, sıkılır. Soğanlar karamalize olana dek kavrulur pürçekler eklenir ve bir güzel harmanlanır. Afiyet olsun.


Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder